به وبلاگ ستارگان موسيقي ايران خوش آمديد

 

برای دیدن مطالب قبلی به آرشیو وبلاگ مراجعه فرمائید) کلیه ی ترانه ها و نوشته ها به نام صاحبان اثر ثبت شده اند و هرگونه برداشت اعم از موسیقایی و غیره بدون کسب مجوز از شاعر یا نویسنده پیگرد قانونی دارد) ::: ستارگان موسیقی ایران :::

دوشنبه ٤ دی ،۱۳۸٥

ناصر عبداللهی درگذشت

دل من يه روز به دريا زد و رفت
پشت پا به رسم دنيا زد و رفت
پاشنهء كفش فرارو ور كشيد
آستين همت رو بالا زد و رفت

ناصر عبداللهي خواننده‌ و آهنگساز، ظهر ۲۹ آذر ماه ـ در سن ۳۷ سالگي به ديار باقي شتافت

ناصر عبداللهي در دهم دي ماه ۱۳۴۹ در بندرعباس به دنيا آمد و تحصيلات خود را در بندرعباس گذراند و فعاليت‌هاي هنري خود را از سال‌هاي نوجواني در صدا و سيما و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و امو تربيتي استان هرمزگان آغاز كرد.

وي با خوانندن ترانه‌اي به نام « ناصريا » به شهرت مردم دست يافت و از جمله آلبوم‌هاي او مي‌توان به "عشق است "،"دوستت دارم "، "غزلك" و "بوي شرجي" اشاره كرد.

اين هنرمند فقيد هم‌چنين ترانه‌هايي را درباره ائمه اطهار اجرا كرده كه از معروف‌ترين آن‌ها مي توان به "يا فاطمه بنت نبي" اشاره كرد.

ناصر عبدالهي بامداد سوم آذر ماه در بيمارستان خليج فارس بندرعباس به دليل مشكل كليوي و از كار افتادن كليه‌ بستري شد و سپس به كما رفت و بعد از چند روز به بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل و در بخش ICU اين بيمارستان بستري شد و هفته‌ي گذشته به بيمارستان شهيد هاشمي‌نژادتهران منتقل شد.

روحش شاد یادش گرامی باد

آهنگ زیبای دعای ناصر با صدای اسحاق احمدی برای بزرگداشت خواننده محبوب ایران زمین
 ::
دانلود با حجم 3.5 مگابایت

...........................

زندگی

او در محله مسجد بلال شهر بندرعباس به دنیا آمد. پدرش کارگر بازنشسته شرکت ملی بود. ناصر فرزند سوم خانواده بود. از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقمند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز كرد.

وی کار حرفه‌ای را به طور جدی از سال ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی شاعر هرمزگانی و دوست نزدیکش، وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های ناصر را این انتشارات ضبط و منتشر کرد.

از او چهار فرزند به نام‌های نوید، نازنین، نامی و نینا به جا مانده‌است.

 

بررسی آثار

عبدالهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.

عبدالهی همچنین با موسیقی غربی و ایرانی آشنا بود و به آثار محمدرضا شجریان و علیرضا افتخاری علاقه بسیاری داشت.

 

ناصریا

پس از ارائه ترانه ناصریا منتقدان عبدالهی گفتند که این كاری اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگ برگرفته شده‌است، اما وی معتقد بود که چنین نیست، و این كار ریتم عربی دارد، ریتمی كه بارها با سازهای دیگری نظیر عود،‌ دهل،‌ و دف نواخته شده‌بود. اما تاكنون هرگز با گیتار نواخته نشده‌بود، اما عبدالهی این كار را انجام داد.

ملودی ترانه‌ی ناصریا سال ۱۳۶۷ ساخته شد. شعر این آهنگ به گویش بندری است و به گفته عبدالهی هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نیز همدردی با ستمدیدگان جهان بوده‌است. بر اساس متن شعر ناصریا اگر كسی به اسم ناصر بودن قصد یاری مظلومی را داشته‌باشد پس از تحمل سختی بسیار و دشواری‌های این راه در پایان پیروز خواهد شد.

 

آلبوم‌ها

  • بوی شرجی
  • هوای حوا
  • عشق است (همراه با پرویز پرستویی و محمدعلی بهمنی)
  • دوستت دارم

 

...................................

ناصرعبداللهي به‌روايت ناصرعبداللهي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

زنده‌ياد ناصرعبدالهي مي‌گفت: من بچه‌ي جنوب و بندرعباس هستم و طبيعتا از سبك موسيقي موجود در اين منطقه تاثير پذيرفته‌ام. سبك موسيقي من (به اعتقاد خودم) پاپ معنوي نام دارد، سبكي كه مشتمل است بر تركيب موسيقي پاپ، موسيقي سنتي و موسيقي محلي بندرعباس.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خواننده موسيقي پاپ در گفت‌وگويي تفصيلي در اواخر سال 80، از نحوه ورودش به اين عرصه و خاطرات‌اش سخن گفته بود. 

وي در ابتدا به تولدش در بندرعباس اشاره كرده و گفته است: دهم دي ماه سال 1349، ساعت 10 صبح! درشهر بندرعباس متولد شدم؛ در يك خانواده‌ي ساده، معتقد و هنردوست. يك خواهر و چهار برادر دارم و فرزند سوم خانواده‌ام. پدرم همواره احيا كننده‌ي موسيقي در خانه‌ي ما بود و دركنار تشويق ما براي پرداختن به موسيقي، قرآن را نيز سفارش مي‌كرد و آن را با صوتي خوش تلاوت مي‌كرد.

**** درباره‌ي سالهاي نوجواني****

تحصيلات خود را در بندرعباس گذرانده‌ام و از سالهاي نوجواني در صدا و سيما، در حوزه‌ي هنري سازمان تبليغات اسلامي و امور تربيتي استان هرمزگان فعاليت‌هاي هنري خود را با اجراي برنامه‌هاي هنري و فرهنگي آغاز كردم.

بايد بگويم كه در خانواده‌اي هنر دوست زاده شده‌ام و از همين رو تك تك افراد خانواده‌ام همواره در اين زمينه حامي و مشوق من بوده‌اند.

***** خانواده‌ي من *****

سال 1367 با همسرم آشنا شده و ازدواج كردم، به نظر من، شاعر بايد عاشق باشد. براي رسيدن به درونش بايد به چشمه‌ي الهي معرفت متصل شود.

اول بار كه شعر گفتن را آموختم مربوط مي‌شد به زماني كه عاشق همسرم شدم. ديدن او حس عشق را در من تقويت كرد و مرا به شعر رساند. عشق من به همسرم كه با رسيدن به مرحله‌ي ازدواج وارد سطح تازه‌اي از آگاهي شد، طي سالهاي 70 و 71 مرا به سوي عشق اصلي‌تر، رهنمون ساخت. عشق به خدا، از آنجا به بعد بود كه تم‌هاي معنوي وارد سرودهاي من شد. من و همسرم اواخر 1375 از بندرعباس به تهران آمديم. اوايل زندگي در تهران براي ما دشوار بود اما تدريجا به آن عادت كرديم. پسر بزرگم نويد 11 ساله، دخترم نازنين 9 ساله، و پسر دومم نامي 6 ساله هستند.

***** به گفته‌ي مادر گرامي‌ام*****

به گفته‌ي مادر گرامي‌ام، هنگامي كه نوزادي بيش نبودم، ايشان متوجه مي‌شود كه من هميشه با نواي موسيقي آرام مي‌شوم و بدان توجه خاصي نشان مي‌دهم. از همان دوران نوزادي، به گفته‌ي مادرم، با شنيدن موسيقي نگاهم را به نقطه‌اي مي‌دوختم و سراپا به آن گوش جان مي‌سپردم.

***** نخستين استاد من *******

از هنگام كودكي تا زمان حاضر، ارتباطم با موسيقي به هيچ وجه قطع نشده است و مي‌توانم بگويم كه نخستين استادم در اين زمينه، برادر بزرگ آقاي محمد طيب عبداللهي بوده است. او با ساز ملوديكا مسلط بود و آن را به خوبي مي‌نواخت. هنگامي كه او سرگرم نواختن بود، ‌من با حرص و ولع عجيبي به انگشتانش خيره مي‌شدم و با چشم و گوش فواصل موسيقيايي را درك مي‌كردم و به خاطر مي‌سپردم، از اينجا بود كه با يك ساز واقعي آشنا شدم، هر روز كه مي‌گذشت، تشنگي‌ام بيشتر و عشق من به ساز و موسيقي افزون‌تر مي‌شد.

**** اجازه نداشتم به اين ساز دست بزنم******

«ملوديكا»ي برادرم برايش بسيارعزيز بود. زيرا هديه‌اي بود از سوي پدرم به او، تا بدين وسيله برادرم را به فعاليت درعرصه‌ي موسيقي بيشتر تشويق كرده باشد و الحق كه همين گونه هم شد. من كه تشنه‌ي موسيقي بودم، اجازه نداشتم كه به اين ساز عزيز! دست بزنم، گرچه برادرم از سر مهر، گاه گاهي به من اجازه مي‌داد كه از آن استفاده كنم.

**** بزرگتر كه شدم*****

پس از آن، به اتفاق يكي از دوستان عزيزم، آقاي عظيم قادري نژاد به تمرين موسيقي پرداختم، آن هم با سازي تقريبا همانند ملوديكاي برادرم، ولي بزرگتر و مجهزتر از اكوتوريسم، در مدرسه‌ي راهنمايي بودم كه به تشويق يكي از معلم‌هايم، عهده‌دار تشكيل گروه سرود مدرسه شدم. همزمان دوست عزيزم عبدالله سعيدي،‌ دستگاه ارگ خودش را در اختيار ما گذاشت و ما نيز با اين دستگاه به مناسبت‌هاي گوناگون به اجراي برنامه مي‌پرداختيم.

***** پاپ جنوب******

در ادامه‌ي فعاليت‌هاي موسيقيايي‌ام در بندرعباس، با شادروان استاد رضا روضه خوان واستاد احمد توحدي كه در عرصه‌ي موسيقي پاپ جنوب جايگاه ويژه‌اي دارند، آشنا شده و همكاري‌هاي مشتركي با آنها انجام دادم. بدين ترتيب، فعاليتهاي هنري من به گونه‌اي جدي‌تر ادامه يافت. من در محضر اين استادان ارجمند به فراگيري موسيقي پرداختم و پس از فراگيري متدهاي اوليه‌ نوشتن و خواندن نت و گام‌ها نزد شادروان استاد روضه خوان ريتم، را نيز نزد استاد توحدي آموختم.

در مرحله‌اي از فعاليت‌هاي موسيقيايي‌ام احساس كردم كه بايد ملودي‌ها را براي خوانندگان گروه سرودمان زمزمه كنم و گاه گاهي با صداي بلندتر به صورت آواز بخوانم. همزمان با اين مرحله، تحت تاثير سبك موسيقي و اجراي گيتار شادروان ابراهيم منصفي قرار گرفتم كه شاعر، آهنگساز و خواننده‌اي كهنه‌كار در بندرعباس بود. آهنگ‌ها و ترانه‌هاي او غالبا محلي و بومي بودند و تاثير فوق‌العاده و خاصي بر روي من باقي مي‌گذاشتند. من ضمن علاقه‌مند شدن به گيتار، آهنگ‌هاي وي را تمرين مي‌كردم و سعي داشتم از اين استاد الگو بگيرم و سبك ايشان را دنبال كنم. با دقت در خوانندگي آن بزرگوار، متوجه ويژگي‌هاي ايشان مي‌شدم و تلاش داشتم روي همن تكنيك‌ها كار كرده و حنجره‌ام را تقويت كنم.

****** چرا پاپ را انتخاب كردم؟******

همانگونه كه مي‌دانيد سبك‌هاي گوناگوني در موسيقي وجود دارد و هر كسي هم به فراخور ويژگي‌هاي فردي و شخصيتي‌اش به يك يا چند گونه از اين سبكها علاقه‌ي بيشتري پيدا مي‌كند. من هم از اين قاعده مستثني نبوده‌ام و طبعم بيشتر پذيراي موسيقي پاپ بود.

***** پاپ ايراني، يك حركت نوين *******

موسيقي پاپ ايراني، حركت نوين و تازه‌اي است كه پويايي دارد و به جرات مي‌توان اذعان كرد كه روند اين حركت تا بدين جا خوب بوده و توانسته است جايگاه ويژه‌اي ميان جوان‌ها ايجاد كند. اين حركت در راستاي مقابله با تهاجم فرهنگي موفق بوده است واميدوارم كه سير صعودي اين هنر، خداي ناكرده به حركتي نزولي بدل نشود.

به گزارش ايسنا، زنده ياد ناصرعبداللهي در بخشي از اين گفت‌وگو كه به نقل از «كتاب ستارگان موسيقي پاپ» در ادامه مي‌آيد معتقد است: براي پيشبرد موسيقي پاپ مي‌بايست موارد زيرا را در دستور كار قرارداد:

1- نظارت دقيق و كارشناسانه‌ در مورد اين سبك 2- تبليغ گسترده براي شناساندن جايگاه واقعي اين سبك به مردم 3- سرمايه‌گذاري يا اعطاي وام به هنرمندان مستعد و كارآمدي كه توانايي مالي براي ارائه اثر خوب را ندارند. نقطه ضعف موسيقي پاپ اين است كه بستر مشخصي ندارد و از هم گسيخته است و نقطه‌ي قوت آن نزديك بودن به سليقه و خواسته‌هاي جوان ايراني است كه بخش عمده‌اي از جمعيت ايران را تشكيل مي‌دهد.

***** حس ششم دارم!*****

يك بار در دوران نوجواني براي اينكه سر به سر مادرم بگذارم، به او گفتم چند نفر دارند دنبال نشاني منزل ما مي‌گردند و قصد دارند به خانه‌ي ما بيايند بعد، همينطوري نشاني كامل اين افراد خيالي را دادم و خودم از ترس فرار كردم و به منزل دايي‌ام رفتم، بعد از يك ساعت پدرم به دنبالم آمد وگفت: ‌تو چرا خانه نيامدي كه به مادرت كمك كني؟ من از ترس دروغي كه به مادرم گفته بودم، ‌زدم زير گريه. پدرم گفت: چرا مي‌ترسي، بعدا فهميدم كه دقيقا همان افراد با همان مشخصاتي كه من داده بودم به منزل ما آمده بودند. من اين حس ششم را از همان موقع در وجود خودم شناسايي كردم.

***** اگر هنرمند نمي‌شدم *****

اگر هنرمند نمي‌شدم و به موسيقي رو نمي آوردم، قطعا الان يك نجار بودم زيرا بوي چوب حس غريبي به من مي‌دهد.

**** دو آلبوم من*****

تاكنون دو آلبوم مستقل به بازار موسيقي عرضه كرده‌ام: "عشق است" و "دوستت دارم". عشق است" زمستان 1378 به بازار عرضه شد. غزليات اين آلبوم كه حال و هوايي عرفاني دارد توسط محمدعلي بهمني سروده شده و تنظيم آهنگ‌ها را دكتر چراغعلي، شادمهر عقيلي، بهنام ابطحي و محمد رضا عقيلي انجام داده‌اند. صداي دلنشين و گرم دوست عزيز و هنرمند بسيار تواناي سينما، پرويز پرستويي،‌ما بين ترانه‌ها، ‌غنا بخش آلبوم است. آلبوم "دوستت دارم" نيز كار بعدي من بود. خواننده‌ي همه‌ي ترانه‌ها خودم هستم. تنظيم آهنگها را نيز دوست عزيزم ابطحي و همين طور خودم انجام داده‌ايم.

***** محبوب‌ترين آلبوم من*****

با نظرسنجي‌هايي كه تاكنون صورت گرفته، مشخص شده است كه محبوب‌ترين و پرمخاطب‌ترين آلبوم من "دوستت دارم" است و گمان مي‌كنم كه دليل اين محبوبيت، متفاوت بودند آن با كارهاي موجود است.

**** ناصريا******

همه مي‌گويند "ناصريا" كاري اسپانيولي است و از ملودي‌هاي جيپسي كينگ برگرفته شده است، در حالي كه واقعيت غير اين است و "ناصريا" به هيچ وجه تعلقات اسپانيايي ندارد. اين كار ريتم عربي دارد، ريتمي كه بارها توسط عود،‌دهل،‌دف عربي نواخته شده و تاكنون هيچ گاه توسط گيتار نواخته نشده بود. اما من اين كار را انجام دادم. ملودي ترانه‌ي "ناصريا" سال 1367 ساخته شد. آن سال من به كنكاشي در مورد ظلم رسيده بودم؛ ظلمي كه در دنيا وجود داشته و دارد و براي همدردي با مظلومان جهان اين كار را ساختم. در متن شعر "ناصريا" مي‌گويم اگر كسي به اسم ناصر بودن قصد ياري مظلومي را داشت بايد سختي بسياري را متحمل شود و مبارزات بسياري با نفس خويش داشته باشد و در نهايت در سايه‌ي توجهات پروردگار پيروز خواهد شد.

***** پاپ چگونه به وجود آمد؟****

به صورت خودرو و خود جوش، يعني در سال‌هاي بعد از انقلاب در اين دوران نه منابع تئوريكي در اختيار علاقه‌مندان قرار داشت، نه فرهنگي كه بشود براساس آن رشد كرد و به بلوغ رسيد. پس خواننده‌هاي ما با رجوع به درونياتشان، اين موسيقي را كه ريشه در پاپ سالهاي پيش از انقلاب دارد، متولد ساختند. در نتيجه اگر كسي شباهت صداي خود به يك خواننده قديمي را تقويت كرده و از اين طريق پا به عرصه‌ي موسيقي گذاشته، به سبب شرايط مورد بحث، نمي‌توان او را در اين زمينه محكوم كرد و مقصر دانست،‌ زيرا چنين هنرمندي اقتضاي طبيعت را رعايت كرده و بس.

**** مرا هم متهم كرده‌اند*****

من را هم به "شبيه خواني" متهم كرده‌اند! مي‌گفتند: لحظاتي از صداي تو شبيه فلان خواننده است، بعضي وقت‌ها نيز از فلان خواننده تقليد مي‌كني و مواقعي هم كارهايت شبيه كارهاي نعيم افغاني است در مقابل اين اتهامات شروع به تحقيق كردم و نهايتا به اين موضوع پي بردم كه چرا برخي اينگونه درباره‌ي صداي من مي‌انديشند. من اساسا دنبال حرفهاي تازه و كارهاي نو هستم و از تقليد و شبيه خواني خوشم نمي‌آيد.

***** خوانندگان محبوب من*****

از ميان خوانندگان موسيقي سنتي دوستدار كارهاي استادمحمدرضا شجريان و عليرضا افتخاري هستم، ضمن اينكه براي من جاذبه‌ي موجود در صداي عبدالرسول كارگشا بيشتر از سايرين است. از ميان خوانندگان موسيقي پاپ نيز صداي عليرضا عصار را بيش از همه دوست دارم. كار او، ملودي‌هايش و سبك خواندنش در كاست اول نو بود، اما از كاست دومش فقط يك قطعه را پسنديدم. ملودي هاي كاست اول محمد اصفهاني در عين دلنشين بودن، غم‌انگيز و محزون بود. در آلبوم "فاصله" كارهاي قشنگ‌تري از ايشان شنيدم.

***** پيشگامان موسيقي پاپ*****

فضاي كار موسيقي پاپ توسط عزيزاني همچون فريد شب‌خيز ، كوروش يغمايي و علي درخشان باز شد. البته در آغاز آنچه كه اجرا مي‌شد موسيقي پاپ نبود، بلكه اجراي رديف‌هاي آواز ايراني بود، با سازهاي مدرن، از آن هنگام، من مشغول مطالعه و بررسي روي سبك‌هاي موسيقي بودم و براساس مطالعات تئوريك واحساسات دروني‌ام، پروسه‌اي را در خصوص طرح‌هاي فرهنگي و موسيقيايي در ذهنم تدوين كردم كه امروز به مسير حركت من در عرصه‌ي هنر تبديل شده است.

**** اطباق اشعار ترانه‌هايم******

اشعار ترانه‌هايم را براساس مطالعاتم انتخاب مي‌كنم، در ميان شعراي معاصر آثار محمدعلي بهمني و پرويز اعتصامي را خوانده‌ام. در بين شعراي قديمي نيز عاشق آثار حافظ و مولانا هستم. تا به امروز سطح معلوماتم ايجاب نمي‌كرد از اشعار اين دو بزرگوار استفاده كنم. اما از امروز به بعد به طور قطع گريزهايي به ديوان شاعران عارفي كه بر تارك تاريخ ادبيات ايران قرار دارند، ‌خواهم زد.

******* ملودي‌هاي شرق من*****

ملودي‌هاي ترانه‌هاي من شرقي هستند مثل "ياني"‌و "پيترگابريل" و ديگر استاداني كه با اين نوع ملودي‌ها در جهان مطرح شدند، دوست دارم با ملودي هاي مشرق زمين كار كرده و حرف‌هايم را بزنم.

**** تقاضاهاي من *****

به‌عنوان يك بندرعباسي از اهالي اين شهر مي‌خواهم "جنوبي" زندگي كنند؛ با راستي و بدور از دوز و كلك، مردم جنوب از اصالت واقعي برخور دارند، اصالت‌هايي كه پرورش آنها مي‌تواند ختم به راه معنويت شود.

از آنهايي كه از شنيدن صدايم لذت مي‌برند و سبك مرا قبول دارند خواهشم دارم: "دعا كنند همسرم در كنارم پايدار بماند" اگر او همفكر من نبود، اصلا پيشرفت نمي‌كردم منزل جايي است كه انسان در آن رشد مي‌كند و همسر من صبورترين زني است كه تا به امروز ديده‌ام،‌ پايداري و همراهي او باعث رشد ناصر عبداللهي شده است.

دعا كنند بتوانم در مسير ارتقا و تقويت روحي باقي بمانم تا روز به روز بيشتر و بهتر خدمتگزار خلق باشم.

***** كاست‌هاي بعدي ******

طرح چهار كاست بعدي‌ام را به طور كامل در ذهن دارم. بعد از "دوستت دارم"‌"بوي شرجي" را وارد بازار خواهم كرد. "بوي شرجي" در بردارنده قطعاتي به سبك پاپ محلي و قطعاتي فارسي با تمي‌ شاد است. در اين كاست، از سبكي به نام "جعله" استفاده مي‌شود كه نوعي پاپ محلي است.

جعله" يعني سفال نوازي، زماني كه موسي كمالي و احمد روان براي اولين بار در بندرعباس شروع به جعله نوازي كردند، نمي‌دانستند كه "سفال نوازي" يك هنر جهاني است و در بسياري از مناطق دنيا متداول است.

***** پرويز پرستويي را من انتخاب نكردم******

من پرويز پرستويي را براي دكلمه كردن اشعار در كاست دوستت دارم انتخاب نكردم، ايشان توسط موسسه‌ي فرهنگي دارينوش كه تاكنون كاست‌هاي مرا تهيه و منتشر كرده، انتخاب شدند. بعدا در حين كار،‌آشنايي بيشتري با پرويز پرستويي پيدا كردم و احترام من به ايشان چند برابر شد. زيرا او انساني است كه بي‌نهايت متواضع و فروتن است و به رغم موقعيتي كه دارد هرگز خودش را نمي گيرد و در يك جمله "خيلي خاكي" است. من معتقدم صداي پرويز پرستويي به كاست "دوستت دارم" اعتبار خاصي بخشيده است.

ناصر عبداللهي همچنين معتقد بود: ساز وجودي مقدس بوده و اصولا موسيقي ريشه‌هاي معنوي فراواني دارد. آنچه مسلم است، زايش موسيقي يك امر الهي بوده است و براي آرامش بشر و توجه دادن او به عمق وجود و عرفان، پدران سازهاي امروزي در اعصا گذشته، ساكنين آفريقا و هند بوده‌اند، آن دسته از سازها و تم‌هايي كه روشن كننده‌ي نقاط شادي آور روح بشر هستند، از آفريقا و دسته‌اي كه نقاط معنوي روح انسان را جلا مي‌بخشند از هند و مشرق زمين مي آيند و در اين بين، موسيقي اعراب و ايران نيز جايگاه ويژه‌اي دارند.

**** توصيه‌ به جوانها****

جوانهاي علاقه‌مند به كار در عرصه‌ي موسيقي پاپ، ابتدا بايد مطمئن شوند كه آيا واقعا به اين نوع موسيقي علاقه‌مند هستند و يا فقط براي رسيدن به شهرت و معروفيت قصد فعاليت در اين سبك از موسيقي را دارند. اگر صرفا به مورد دوم (شهرت) علاقه‌مند هستند، بهتر است كه به دنبال اين كار نيايند، چرا كه به بيراهه خواهند رفت. اما اگر واقعا به اين نوع موسيقي علاقه دارند، ابتدا بايد با پشتكار‌، عزمي قوي و شكيبايي بسيار گام به جلو بگذارند.

منبع ISNA

......................

«ناصر عبداللهی» را به قتل رسانده‌اند؟!؟

 اخباری داریم از مراسم تشییع جنازه مرحوم ناصر عبداللهی و ادعای یکی از سخنرانان حاضر در مراسم تشییع جنازه مبنی بر به قتل رساندن استاد جوان ناصر عبداللهی که متاسفانه خیلی زود از میان ما رفت...

پیكر مرحوم ناصر عبداللهی خواننده جوان كشورمان پس از اینکه از مقابل تالار وحدت تشییع شد  یكی از سخنرانان در مراسم وی مدعی به قتل رسیدن این هنرمند شد.
در مراسم تشییع پیكر «ناصر عبداللهی»كه با حضور محمد حسین احمدی مدیركل دفتر موسیقی و شعر وزارت ارشاد، دیرباز نماینده مجلس در بندرعباس، هنرمندان و خانواده آن مرحوم و جمع زیادی از علاقه‌مندان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد،«محمدعلی چاووشی»رئیس صنف شركت‌های تولید محصولات شنیداری با بیان اینكه «عبدالهی»شهید اندیشه علوی است، گفت: او نازنین هنرمندی بود كه بدون تردید مورد هدایت و حمایت اولیاء الهی بود. دوربین‌های شبكه اول سیما برای اولین بار در دهه فجر و در بندرعباس او را به به عنوان یك حادثه هنری شكار كردند و ناشر محترمی برای اولین بار آثار او را روانه گوش‌های مردم نمود. ناصر جوان فرزانه‌ای بود كه فرصت بسیاری برای ارائه آنچه در ذهنش بوده نداشت.«عبداللهی»فرا فرقه بود و خوشا به حالش كه نیالوده به عصیان رفت. متاسفانه دهان‌های آلوده و برخی مطبوعات اتهامات ناروایی به این مرد بزرگ روا داشتند.
در صورتی كه در زمره هنرمندان و موسیقی دانان جوان كمتر كسی به تدیین، پاكی و نجابت او بود.
چاووشی ادامه داد:«عبداللهی»ارادت بسیار به اهل بیت داشت و پاره‌ای از دشمنان اهل بیت خواستند سیمای او را لكه‌دار كنند.
وی تصریح كرد: روز قبل از فوت ایشان با «امیدوار رضایی»رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عیادت او رفتیم ایشان ضمن بازبینی تمام آزمایشات تشخیص دادند علت به كما رفتن وی مسمومیت نبوده بلكه ضربه خورده است.
چاووشی تاكید كرد: «ناصر» شهید اندیشه علوی است و حتما دستگاه‌های دست اندركار به نمایندگی از این سیل سرشك و موج عاطفه به خون خواهی او برخواهند خواست و اگر اندیشه وهابیت تاب این صبوری را نداشته است حتما خون او گریبان قاتلان را خواهد گرفت.
در ادامه «بابك رضایی» مدیرعامل انجمن موسیقی گفت: بی‌شك نسل «عبداللهی»در تاریخ این انقلاب و كشور تاثیری گذاشته كه تاریخ آن را خواهد نوشت.جوانان هم سال او آنگاه كه كشورمان مورد تهاجم بیگانه بود با صلابت و رشادت قد علم كردند و «عبداللهی»نیز جزو سكانداران هنر بود و در زمانی در مقابل هجوم بیگانه قد علم كرد كه اولین كار خود را با نام مقدس فاطمه زهرا (س) به عنوان تابلوی هنر ایرانی،مسلمان و هنر جوانان این انقلاب عرضه كرد.
وی ضمن ابلاغ پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری ارشاد و مدیركل دفتر موسیقی و شعر وزارت ارشاد افزود: امیدوارم «ناصر عبداللهی» در كنار اولیاء و انبیاء محشور شود.
سپس «قاسم افشار» خواننده پاپ با بیان اینكه مردم همیشه ثابت كرده‌اند كه دوستدار هنرمندان هستند، گفت: مسئولین موسیقی كشور باید در زمان حیات هنرمندان از آنها حمایت كنند اما متاسفانه این اتفاقات نمی‌افتد.
«امیر تاجیك» نیز در این مراسم افزود: «عبداللهی»مردی فرهیخته‌ و یك پدیده بود.
«فرمان فتحعلیان»نیز با اشاره به اینكه او یكی از سالم‌ترین و صادق‌ترین هنرمندان این مملكت بود،اظهار داشت: تمام این شایعات كه در طول بیماری او عنوان شده، كذب محض است. ما ملت عاشقی هستیم با این همه شایعات و صحبت‌های كذب آیا ما ایرانی هستیم؟ مسلمانیم؟مولایمان علی(ع) است؟ ناصر یكی بود حق او این نبود كه پشت سر عاشق مسلمان حرفی زده شود. او حتی یك سیگار هم نمی‌كشید.
بنابراین گزارش «رضا رشیدپور» مجری رادیو و تلویزیون در خصوص این خواننده كشورمان گفت: «عبداللهی»خیلی پاك‌تر از چیزهایی بود كه فكر می‌كردیم او خواننده مؤمن، معتقد بود. حضور انبوه مردم در این مراسم نشان می‌دهد ما او را دوست داشتیم و این شایعات ذره‌ای از ابهت او را كم نمی‌كند. او هیچ وقت از حافظه تاریخی مردم پاك نمی‌شود ما باید قدر هنرمندان را تا زمانی كه زنده‌اند بدانیم.
در ادامه «چنگیز حبیبیان»به مداحی بر سر پیكر آن مرحوم پرداخت و سپس «عباس سجادی»رئیس مركز موسیقی سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران به نمایندگی از «محمد علی بهمنی»شاعر آثار «عبداللهی» به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از قرائت پیام «بهمنی»گفت: در آینده از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آیین‌هایی در خصوص این هنرمند فرزانه برگزار خواهد شد.
در پایان «اسحاق احمدی»خوانند محلی بندرعباس به شروه‌خوانی پرداخت و گفت: من همیشه این شروه را با ناصر می‌خواندم در حال حاضر از او می‌خواهم و به او می‌گویم كه دیگر این شروه را نخواهم خواند.
پیكر هنرمند فرزانه «ناصر عبداللهی»خواننده پاپ كشورمان صبح امروز از مقابل تالار وحدت در میان انبوهی از جمعیت در حالی كه قطعاتی از آثار او پخش می‌شد برای غسل دادن به بهشت زهرا و سپس برای خاكسپاری به بندرعباس منتقل شد.
مراسم ترحیم «ناصرعبداللهی»چهارشنبه ۶ دی ماه در مسجد جامع شهرك قدس از ساعت ۱۵ تا ۳۰/۱۶ برگزار می‌شود.
حامد تاج

[ Home| Archive | Email ]

:: Weblog Menu ::
+ خانه+
+ مطالب قبلی +
+ تماس با من +
........................................
:: Hamed Y! ID ::

hamed_loool
:: Faezeh Y! ID ::

niloufarin_80
........................................
:: LOGO ::

ستارگان موسیقی ایران


........................................
:: Links ::
وبلاگ ديگر من
پیله های شیشه ای
مانی رهنما
خانه ترانه
سیامک عباسی
میثم یوسفی
کوروش سمیعی
مهرداد شهسوارزاده
احمد احمدی
بهاره مكرم
ترانه مكرم
بابك صحرايي
مجيد ضرغامي
مهرنوش چرمچي
آهنگها دات کام
پلک
بت صورتی
مانی موزیک
بچه محل
بامداد بامداد
افشين سياهپوش
حامی
کیوان جهانشاهی
بهرنگ قدرتی
بم آهنگ
المیرا آقازاده
Beethovenmc
Beethovenmb
.........................

حامد تاج

Evanescence Music

بابک ریاحی پور

ماني رهنما

حامی

حمید خندان

شاهكار بينش پژوه

کاوه یغمایی

میرا

راز شب

پویا نیکپور

آریو حبیبی

بهزاد میرخانی

پیمان نیکسار

کامیل یغمایی

حامد مقدم

فرمان فتحعليان

ایلیا منفرد

O-hum

نشر هرمس

آوای باربد

Beethoven MC

دارینوش

Kavir Band

هفت سنگ



بنیامین بهادری

احمد احمدی

ترانه شرقی

گروه آریان

Logo Papionz

کیوان جهانشاهی

حامی

بم آهنگ

فريدون فروغى

داریوش تقی پور

هنر و موسیقی

هادی پاکزاد

........................................
:: Stats ::

Copyright© : 2004 - 2008 Iranian Music Stars
Design : Hamed Taj
Powered By : www.persianblog.ir
www.music-stars.persianblog.ir