(آقای بهرام دهقانيار)-(آقای مهران خليلی)-(خانم فروه مخصوص)

 
 
 
 
 

سلام به همگی دوستان. مطلبی که در زير ميخوانيد تقريبآ يک سال از نوشتنش ميگذره که به دليل مشکلات کاری نتونستم ويرايشش کنم. عذرخواهی ميکنم که يکسال از نوشتن اين مطلب ميگذره و من بعد از يکسال اين مطلب رو براتون پست کردم. اميدوارم سال خوبی داشته باشيد و سال ۱۳۸۵ رو هم بهتون تبريک ميگم و اميدوارم موسيقی ايران زمين روز به روز به پيشرفت خودش ادامه بده.

 Intro سايت قطعه ای است بنام Final Wall که اثر استاد دهقانيار ميباشد

گفتگوئی دوستانه با (آقای بهرام دهقانيار)-(آقای مهران خليلی)-(خانم فروه مخصوص) :: دوشنبه، 12 اردىبهشت 1384، ساعت 20:40 

zwmg45.jpg

با سلام خدمت شما دوستان عزيز. خيلی دير شده که بخوام سال نو و فرا رسيدن بهاری ديگر رو بهتون تبريک بگم ؛ اما چون در سال جديد مطلب جديدی ننوشته بودم؛ لازم ميدونم سال نو رو خدمت همگی تبريک بگم و آرزو ميکنم سال جديد سال پر برکت و پر بار همراه با موفقييتهای زياد برای شما و همچنين موسيقی ايران باشه. انشاا...

در اين مطلب قصد دارم که شما عزيزان را با ۳ تن از توانمندترين کسانی که در موسيقی ايران فعالييت دارند و هر کدام در حيطه کاری خود جزو بهترين ها هستند آشنا کنم. با اين سه عزيز گپی دوستانه زدم و از مطالب جالب؛ زيبا و مفيدی بهره بردم که دعوت ميکنم شما دوستان هم اين مطالب رو بخونيد و استفاده ی لازم رو ببريد. سعی کرديم که اين گفتگوها به شکل يک مصاحبه عادی نشه و با حال و هوايی تازه و دوستانه تر نوشته بشه؛ که اميدوارم اين امر صورت گرفته باشه و شما لذت ببريد.

در همين جا لازم ميدونم که از اين سه عزيز که وقتتشان را در اختيار من قرار دادند و در بيان هر چه بهتر اين گفتگو مرا ياری کردند صميمانه تشکر کنم.

zwmgef.jpg

 

۱. استاد بهرام دهقانيار - موسيقيدان و سازنده موسيقی فيلم

zwmgjq.jpg

۲.آقای مهران خليلی - آهنگساز و تنظيم کننده

zwmhwz.jpg

۳. خانم فروه مخصوص - ترانه سرا

zwmi4n.jpg

 ۴.بنيامين بهادری - خواننده-آهنگساز-ترانه سرا

zwmiqb.jpg

 

..................

zwmjag.jpg

 

 بيوگرافی

بهرام دهقانيار - متولد ۱۳۴۴ تهران

از سن ۷ سالگی شروع به آموزش پيانو تحت نظر اساتيدی چون: خانم ميرزاجانيان-خانم صفائيه-آقای دودانگه نمودم. دروس تئوری را نزد پرفسور مهران روحانی و رديف نوازی موسيقی را نزد مرحوم اسماعيل ديبا (از شاگردان مرحوم مرتضی خان محجوبی) آموختم. در سال ۱۳۶۸ به آلمان سفر کردم و تا سال ۱۳۷۳ در کلاسهای کنسرواتوار شهر فرانکفورت تحصيلات موسيقی را در رشته های پيانو و آهنگسازی ادامه دادم.

zwmjh3.jpg

شروع کار و علاقه ی کاری

از کودکی بيشتر عشق به ساختن و توليد موسيقی داشتم تا نوازندگی. اصل کار موسيقيائی من به ۳ سبک اصلی خلاصه ميشود. دوران کودکی: کلاسيک - بعد از انقلاب: موسيقی های ايرانی - دوران تحصيل در خارج از کشور: سبک جز.  اولين کار حرفه ای من در آهنگسازی برای سريال در سال ۱۳۶۵ برای سريال خونه مادر بزرگه؛ ساخته ی خانم مرضيه برومند بود و اولين کار سينمائی در همان سال برای فيلم ارثيه به کارگردانی آقای کاظم بلوچی بود.

موسيقی قوی و ماندگار

من اعتقاد دارم که يک موسيقی شنيدنی؛ موسيقی است که از تکنيک؛ نبوغ و ظرافت خاصی برخوردار باشد. ملودی را هر کسی ميتواند بنوازد. اما آهنگساز موفق آن است که سواد موسيقی داشته باشد. اصول علمی ساز شناسی را بلد باشد.تنظيم ارکستراسيون را بداند و در کل مجهز به سلاح دانش موسيقی باشد. مشکل برخی از موزيسيين های ما اين است که از يک قالب و بيشتر روی يک سبک خاص پا فشاری ميکنند و برای اينکه در کارشان به موفقييت برسند بايد نبوغ داشته. ۱۰ تا ۱۵ سال قبل؛ تنظيم برای يک ملودی با استفاده از سازهای مشخصي(ارکستراسيون) استفاده ميشد. ولی در حال حاضر آهنگسازی و تنظيم فرق کرده است.

zwmjkg.jpg

آهنگسازی و تنظيم مدرن دنيا

آهنگسازی بايد به روز باشد و با موسيقی دنيا پيش برود. آهنگسازی امروزه در دنيا به چند عامل بستگی دارد. ۱.Sampler(نمونه ای از صداهای ارکستر) ۲.Tongenerator(ابزارهای مولد صوت و تغيير دهنده ی صدا) ۳. صدای خواننده و نرم افزارهای تغيير دهنده ی صدا

آهنگسازان موفق عرصه ی موسيقی

آهنگسازان موفق؛ امروزه از کارهای آماده شده ی از قبل استفاده نميکنند. بلکه از تغيير دهنده ها و برنامه های موجود استفاده ميکنند تا به رنگ و بوی جديدی از صدا برسند. با توجه به پيشرفتی که سمپل و الکترونيک و کامپيوتر کرده است؛ اگر ۲ سال قبل يک ملودی و تنظيم را خلق کرده باشم؛ در حال حاظر با توجه به پيشرفت اين ابزار؛ ميتوان موسيقی قوی تر و تاثير گذارتری از قبل ساخت.

zwn41l.jpg

موسيقی بشر از گذشته تا کنون

موسيقی بشر از ۵۰ سال پيش تا کنون رو به پيشرفت است و موسيقی گذشته با حال  از همه لحاظ حتی چيزهايی که قبلآ مصرف نداشته؛ هم اکنون مصرف دارند و انتظار ميرود که با ارتباطاتی که در حال حاظر با هم فکر شدن از طريق اينترنت و ماهواره وجود دارد ميتوان شاهد شنيدن موسيقی هايی زيباتر و جديدتر باشيم. در موسيقی بايد رقابت سالمی وجود داشته باشد و تمام کسانی که در اين عرصه هستند سعی کنند بهترين های خود را ارائه دهند.

س: آيا تا کنون آلبوم شخصی از موسيقی هايی که خلق نموديد روانه ی  بازار کرديد؟

ج: هنوز بعد از ۳۲ سال کار موسيقی ميخواهم به آن سطح از کار موسيقی برسم و کاری را ارائه دهم که تاثير خاصی روی مخاطب گذارد و سعی ميکنم که کارهايم شبيه به کارهای ديگران و سبک آهنگسازان ديگر نباشد.

س: الگوی شما در موسيقی کيست؟

ج: من در موزيک الگوی خاصی ندارم ولی در زمينه موزيک برای پيانو به کارهای راخمانينوف علاقه دارم.

 

zwn4eo.jpg

 

سخنی با علاقه مندان موسيقی

برای کسانی که ميخواهند موسيقی را در سطوح عالی و تحصيلات دانشگاهی در خارج از کشور ادامه دهند و در اين امر موفق باشند بايد به چند نکته توجه کنند. اولين نکته ياد گرفتن زبان کشوری که در آنجا ميخواهند به تحصيل بپردازند. اصول و مبانی موسيقی را به طور کامل در ايران ياد بگيرند. به اين دليل که اگر به اين نکته توجه نکنند در خارج از کشور وقتی از لحاظ علمی و فنی؛ موسيقی خود را با ديگران محک بزنند؛ ميبينند که آنها خيلی جلوتر هستند و از لحاظ مبانی موسيقی عقب هستند.

تئوری موسيقی و هارمونی را تا مبحث مودلاسيون فرا گيرند و سعی کنند موسيقی را در کشورهای اروپائی نظير: ايتاليا؛آلمان؛فرانسه و اتريش فرا گيرند تا کشورهايی نظير آمريکا و کانادا. چون کشورهای اروپائی از نظر بخش موسيقی معتبرتر و قوی تر هستند.

zwn4if.jpg

 

آثار موسيقی آقای دهقانيار

آثار سينمايی

ارثيه- ابراهيم- آن سوی آينه- عشق شيشه ای- شبهای پر ستاره- جهنم سبز- شاخ گاو- لژيون- شاهرگ- تارهای نامرئی- دربدرها- رازها- و .....

همچنين نوازندگی پيانو در فيلم دوئل

سريال تلويزيونی

خونه مادربزرگه ؛ همسران ؛ خانه سبز ؛ کمربندها را ببنديم ؛ اين خانه دور است ؛ گروه نجات ؛ قصه ها و مسل ها ؛ زيزيگولو و قصه های تا به تا ؛ هتل ؛ تهران ۱۱ ؛ رسم شيدايی ؛ کهنه سوار و .....

آخرين اثر شبهای برره

موسيقی پاپ

با خوانندگی نظير آقايان : مانی رهنما ؛ حامی ؛ هومن جاويد ؛ علی تفرشی ؛ حسين زمان و ...

آخرين اثر ايشان با نام عروس شاپرک که با اشعار و صدای خانم سحر منصور که در کشور آلمان تهيه شده است.

...................

zwn51v.jpg

 

بيوگرافی

مهران خليلی متولد سال ۱۳۵۲ - تهران

دارای مدرک ليسانس در شاخه ی اصلاح نباتات. تحصيلات آکادميک را در موسيقی نگذراندم و بصورت تجربی موسيقی را فرا گرفتم. از سال ۱۳۶۸ شروع به آموختن ساز گيتار به صورت تئوری و عملی نزد برادر خود آقای کامران خليلی نمودم. بعدها تئوری موسيقی؛ سلفژ و هارمونی را نزد آقای وارطان ساهاکيان آموختم. در سال ۱۳۷۷ نزد آقای ابولحسن ميرولی (صبا) فوق ليسانس موسيقی از دانشگاه بريکلی؛ که در زمان خود از بهترين گيتاريستهای سبک جز بودند؛ شروع به فراگيری سبکهای بلوز و جز نمودم. در همان زمان کار حرفه ای موسيقی را با کار در اجراهای زنده و ضبط های استوديوئی آغاز و اولين کار گروهی خود را در سال ۱۳۷۸ در تالار انديشه تهران در کنسرت پژوهشی راک با گروه پرديس شروع کردم.

zwn58i.jpg

موسيقی حرفه ای و قوی از ديدگاه شما

رشته ی هنر و کلآ  هر شاخه ای که مربوط به اين رشته ميشود؛ اول حس و ذوق هنری فرد و بعد تحصيلات لازمه را در آن رشته طلب ميکند؛ و هر چقدر سواد و آگاهی لازم شخص بالاتر باشد؛ کيفييت و توانائی فرد بالاتر ميرود و کاری که ارائه داده ميشود از لحاظ تکنيکی و فنی به مراتب بالاتر است. مثال در رشته ی مجسمه سازی به ندرت ديده ميشود که شخصی از حس و استداد ذاتی خود بهره ببرد و در اين زمينه تحصيلاتی نداشته باشد و در کارش موفق بوده؛ تا شخصی که تحصيلات آکادميک را در اين رشته دارا باشد.

در موسيقی هم چنين است؛ آهنگسازی موفق است که باری از تجربه و علم و سواد موسيقی را داشته باشد. به طوری که اگر قطعه ای را ساخت و نوازنده ای آن را خواست اجرا کند بتواند از روی نت مخصوص آن ساز آن ملودی را اجرا کرده و بصورت عملی و گفته ی آهنگساز مثلآ بصورت اجرای با دهان از سوی آهنگساز نباشد.

کنسرت مانی رهنما

علاقه ی کاری و سبکهای کاری

سبکهای اصلی کارم Jazz , Blues ,Funk و Rock است. اما با وجود فضای موجود در موسيقی کشور بيشتر کار پاپ انجام ميدهم. چون آن موسيقی که خودم دوست دارم را با اين جو موجود بايد برای دل خودم نواخته. اما سعی ميکنم در کار پاپ کاری که انجام ميدهم درست و به نحو احسند ساخته و خلق کنم. برای مثال فرم و فضای کاری من رو ميتونيد در موسيقی ترانه ی ((ترانه خون)) با صدای مانی رهنما مشاهده کنيد. سعی کردم تا در کارهايم از رنگ و بوی سبکهای جز و راک استفاده کرده. البته بايد ملودی و تنظيم با هم چفت باشد.

 

موسيقی راک در ايران

موسيقی راک داخل کشور هنوز به دليل پاره ای از مشکلات که وجود دارد به صورت جدی به آن ارزش و بها داده نميشود و کسانی که در اين سبک کار ميکنند با مشکلات زيادی روبرو هستند. البته کسی که ميخواهد کار راک و آلترناتيو انجام دهد بايد به چند نکته توجه کند.

بايد به روز باشد و با موسيقی روز راک دنيا خود را آپديت کند. شعر کارش در فضای راک؛ موسيقی که مينوازد بايد راک باشد و فرم موسيقی راک را داشته باشد. اگر در شعرهايش از عشق هم ميخواهد سخن بگويد بايد فضای شعرش راک گونه باشد. برای مثال گروههايی که در اين سبک موفق بودند ميتوان از گروه های باراد و ميرا نام برد که اگر فضا و بهای بيشتری به آنها داده شود ميتوانند کارهای موفق تری انجام دهند.

vi2x5e.jpg

متاسفانه در دانشکده های موسيقی ما بها و ارزش برای سبکهای ديگر موسيقی قائل نيستند و جايگاه خود را در دانشکده های موسيقی ما ندارند. فضای موسيقی اگر آزادتر باشد و اگر راه را باز گذاشته و راهنمائيهای درست انجام شود؛ استعدادهای زيادی در موسيقی ما پنهان مانده است. اگر فضا و بها به گروههای زيرزمينی که هم اکنون در موسيقی متال؛ جز؛ راک و تلفيقی فعالييت ميکنند داده شود ميتوانند جزو برترينهای دنيا باشند. مثال گروه Axiom of Choice را ميتوان نام برد که در خارج از کشور مشغول به کار هستند و از توانائيهای بالايی برخوردار هستند.

سخنی با علاقمندان به موسيقی

شخصی که می خواهد موسيقی را به صورت جدی دنبال کند و در اين زمينه به فعالييت بپردازد بايد به چند نکته توجه کند و اول از همه راه را درست برود.

اولآ موزيک؛ خوب گوش کند تا از پشتوانه ی موسيقی از نظر شنيداری برخوردار باشد

سبکی را که دوست دارد درست شروع کند و حتمآ اگر می خواهد وارد عرصه ی موسيقی شود تحصيلات آکادميک را فرا گيرد. خوشبختانه در حال حاضر نسبت به گذشته فضا و امکانات بهتری در اختيار جوانان برای فراگيری موسيقی است و ميتوانند به خوبی از اين فضا استفاده ی لازم را ببرند.

vi2yhl.jpg

آثار و فعالييتها

تدريس گيتار از سال ۱۳۷۷

برای خوانندگانی نظير آقايان مانی رهنما ؛ امير کريمی ؛ شهريار کهن زاد ؛ خشايار اعتمادی و... ملودی ساخته و تنظيم کرده و با آهنگسازانی همچون آقايان بهرام دهقانيار ؛ داريوش تقی پور ؛ شاهين يوسف زمانی و ... همکاری کردم.

با آرزوی رسيدن به جايگاه حقيقی موسيقی در ايران

 برای آشنائی بيشتر با آقای خليلی ميتوانيد به وب سايت زير مراجعه کنيد

www.Avidagrp.com

zwn5nc.jpg

 

با تشکر از آقای خليلی که در اين گفتگوی دوستانه شرکت کردند و وقتشان را در اختيار من قرار دادند.

حامد تاج- ارديبهشت ۱۳۸۴

 

...................

zwn780.jpg

 

 

ای آنکه بر بال نشسته ای

ای زيبا

اينجا کسی به تو محتاج است.

(محی الدين بن عربی)

 

zwn7dw.jpg

بيوگرافی

فروه مخصوص هستم متولد ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۵۹؛ انگلستان.ساکن تهران. در رشته ی معماری تحصيل کردم و  در حال حاضر در همين رشته مشغول به کار ميباشم.

شعر جزئی جدائی ناپذيز از زندگی من

از سال ۱۳۷۸ بود که به طور جدی به مقوله ی شعر و ادبيات پرداختم و شعر جزئی جدائی ناپذير از زندگی من شد. اولين تجربه ی من در شعر؛ کار نيما ئی بود و بعد سر از غزل درآوردم. در غزل آنچه را که بايد از اصول يک شعر می دانستم؛ آموختم و اين مجال مناسبی بود برای پی ريزی انديشه ای هدفمند در مسير سرودن شعر!

ترانه بزرگترين شانس زندگی من برای هميشه و هميشه!

حدود ۲ سال است که در کوچه های روشن ترانه قدم گذاشته ام و اين بزرگترين شانس زندگی من برای هميشه و هميشه است. ترانه يک اتفاق شيرين بود در مسير ادبی زندگی من؛ اتفاقی که با ورودش مرا به فکر کردن درباره ی زندگی انسانها و خواسته هايشان فرو برد و با حضور چشمگيرش؛ فکر و روح و همه ی ابعاد مرا با آنها پيوند داد.

zwmeyh.jpg

ترانه به وسعت انديشه ی انسانها

ترانه ساده ترين نوع زبان برای صحبت با مردم است. ترانه مختصات خاص خودش را دارد؛ در مجال کوتاه ترانه؛ به اندازه ی وسعت انديشه ی انسانها ميتوان سخن گفت. دايره واژگان در ترانه به اندازه ی محاورات انسانها بزرگ است. انسانهايی که هر يک با لهجه ی خويش سخن ميگويند. ترانه همين لحظه هائی است که از پيش چشمان ما ميگذرد؛ اما می ماند و خاطره ميسازد. ترانه اميدها؛ آرزوها؛ و دردهای مردم را مينويسد؛ بی آنکه بخواهد ادعای شاعری سراينده اش را اثبات کند. ترانه متفکر است؛ و پر است از تصوير و تخيل و عشق! هر چند که ساده و مهربان و صميمی!

ترانه سرا؛ همان که با انديشه ی خويش مردم را مينويسد

تنها نيروئی که مرا وادار به نوشتن ترانه ميکند و لحظه های مرا به احساس کردن و انديشيدن در مورد مضامين تازه ی ترانه می گذراند؛ فضای صميمی و مهربان ترانه است. بر اين باورم؛ ماداميکه؛ انسان قدرت پذيرش يک فضا از خويش را احساس نکند؛ نخواهد توانست در آن فضا زيست کند. هر فضائی انرژی و ظرفيت خاص خودش را دارد؛ فضای ترانه و زندگی کردن در اين فضا نيز شرايط خاصی را می طلبد؛ فضای ترانه آنقدر مهربان و صميمی است که بايد برای ماندگاری در آن مانند خودش رفتار کنی. بايد خودت را در محيط ترانه حل کنی؛ پس از آن آنقدر شيرين ميشود که دل کندن از آن جزء محالات است! وقتی با انديشه و خيال خويش؛ لحظه هايت را با زندگی همنوعانت گره ميزنی؛ ترانه هايت پيش از آنکه خودت را راضی کند ديگران را به وجد خواهد آورد. آن موقع شايد ترانه سرا باشی ! شايد...

اولين گام: شناسائی سطح انتظار  مردم از يک موسيقی با کلام

در طی چند سال اخير؛ با رونق گرفتن فضای مو سيقی پاپ؛ ترانه سرايان به شکلی جدی تر؛ دغده ی سرودن ترانه را پيدا کرده اند. در همه ی عرصه ها و در تمام جوامع؛ در هر حرفه ای و در هر جمعيتی تضادهای گوناگونی به چشم می خورد؛ همينطور تمامی اينها؛ دارای طبقه بندی و دسته بندی های خاص خويش هستند. بر هر صورت در ترانه نيز کيفيتها و طرز فکرهای مختلفی وجود دارد که به همان نسبت؛ گروههايی که در جستجوی ترانه های متناسب با فضای کار خويش هستند می توانند؛ در آخر کار؛ از ميان همين؛ گوناگون ها؛ به خواسته خويش دست يابند. اما آيا اينها؛ همان هائی هستند که مخاطبان انتظار آن را می کشند؟!

شناسائی نياز مردم و سطح انتظار آنها از يک موسيقی با کلام؛ اولين گام برای آغاز يک پروژه ی هنری است. پروژه ای که کارفرمای آن همه ی مردم يک کشورند. از طبقه های گوناگون و با طرز فکرهای متفاوت!. از نظر من اگر عوامل توليد يک آلبوم در ابتدای کار؛ مسير درست خويش را تشخيص دهند و از عناصری بهره بگيرند که در ادامه ی راه آنها را به بيراهه سوق ندهد و همه بر روی يک خط فکری متناسب با نياز آن گروه حرکت کنند؛ مطمئنآ نتيجه ی کار آن چيزی می شود؛ که نويد ماندگاری خواهد داد؛ تا چه پيش آيد!

آنچه که ترانه و ملودی بر سر هم می آورند!

اينکه بخواهم در رابطه با نوع ملودی و موسيقی که خود می پسندم؛ سخن بگويم؛ شايد تنها بتوانم علاقه ی شخصی خودم را عنوان کنم. اما اگر بخواهم از نوع موسيقی که با ترانه ی من تلفيق می گردد صحبت کنم؛ بايد کمی فراتر از علاقه و احساس خود بروم. حقيقت آن است که ترانه های من يا هر شخص ديگری با توجه به جنس زبان؛ نگرش اجتماعی و نوع جهان بينی؛ نيازمند موسيقی خاص خود هستند. و متقابلآ ملودی هايی که متولد می شوند در انتظار کلامی هستند؛ شايسته و بايسته ی خويش! در انتظار کلامی که با قدرت هر چه تمام تر آنها را فرياد کند و مخاطبان خاص خويش را پيدا کند.

از آنجائی که هدف از سرودن ترانه؛ امروزه اشکال گوناگونی پيدا کرده است؛ شايد ديگر نتوانيم با توجه به کارنامه ی کاری ترانه سرايان؛ به ارزيابی نوع موسيقی کارهايشان بپردازيم؛ زيرا گروهی از ترانه سرايان که در اکثريت به سر می برند؛ بدون در نظر گرفتن فاکتورهای زيبائی شناسی و ارزشهای وجودی يک اثر هنری؛ اقدام به واگذاری کارهای خود می نمايند. حال آنکه تصورات من از يک اثر هنری به عنوان کسی که دغدغه ی ترانه در وجودم موج ميزند؛ خيلی متفاوت تر از اينهائی است که امروزه در بازار موسيقی پاپ به چشم ميخورد و عرضه ميگردد. به هر روی؛ هدف من؛ حضور در حيطه ی حرفه ای توليد موسيقی پاپ و ارائه کارهائی است که حداقل به انديشه و شخصيت مخاطبان خويش احترام بگذارد؛ همين!

 

نسل نو پای ترانه در ايران به جستجوی لحظه های درخشان

اين روزها از لا به لای بازار موسيقی؛ ترانه هائی به گوش ميرسد که پشت آنها گاهآ تفکری عميق پنهان است. انديشه هائی که اين قبيل ترانه ها را به ظهور می رسانند؛ به دنبال کشف لحظه های تازه و درخشان در ترانه هستند. لحظاتی که شايد فرصت اتفاق در زندگی هر کسی را پيدا نکنند. اما چه شاد و چه غمگين؛ دوست داشتنی هستند و انکار ناپذير. به هر حال آينده ی روشنی که برای ترانه ی فارسی ايران در پيش است از هم اکنون قابل مشاهده است.

پتانسيل های فکری و روحی نسل نو پای ترانه ی ايران؛ قدرت آفرينش ترانه هائی را دارند که شايد تصور آن هم گاهی سخت به نظر برسد؛ اما اتفاق می افتد و اين اتفاق بسيار خجسته خواهد بود. ذهن آرمانگرای ترانه سرايان امروز؛ از نوشتن ترانه های ماندگار و رويائی دريغ نمی کند.

زبان ترانه های من؛ زبان مادری مردم سرزمين من است!

از اينکه اين فرصت را به من بخشيديد تا برای دقايقی هم که شده شريک لحظه های مخاطبان ترانه باشم؛ سپاسگزارم.

اين مطالب شايد تنها گوشه ای از آنچه باشد که در ماهيت ترانه و ترانه سرايان پنهان است. دنيای ترانه بی انتهاست و من در جستجوی کشف لحظه های بديع در اين دنيای بی نهايتم! و تنها ابزاری که در اختيار دارم انديشه ی من است و زبانی که با آن قادر به تکلم هستم. زبان ترانه های من؛ زبان مادری مردم سرزمين من است!

فروه مخصوص

ارديبهشت ۱۳۸۴

به تو فکر کردن زيباست و اميد آفرين

چنانکه شنيدن ترانه ای زيبا

از زيباترين صدای جهان است!

(ناظم حکمت)

 

zwmfbt.jpg

کاش از تو می نوشتم

کاش از تو مينوشتم       وقتی ترانه می مرد

وقتی دلم از اين درد       هر روز غصه می خورد

وقتی که بغض با من       تا ابرها سفر کرد

با ديدنت فرو ريخت         آئينه ها رو تر کرد

کاش از تو مينوشتم       اعجاز هر ترانه

مضمون پر طرفدار          احساس شاعرانه

با من به قبل برگرد         تا روزهای رويا

تا دفترای خالی             تا کاغذای تنها

من از تو می نويسم       در يک زمان عقب تر

اينبار سبز و سرشار       تا اوج تا کبوتر

من باورم نمی شد         همبال يک فرشته ام

يک بار ديگه ميگم           کاش از تو می نوشتم

فروه مخصوص

.............

با تشکر از سرکار خانم مخصوص که اين نگارش بی کمک و ياری ايشان هيچگاه امکان نمی پذيرفت.

حامد تاج-ارديبهشت ۱۳۸۴

برای طرح سوالات و نظرهايتان می توانيد با ايميل آدرس  banafshabiggg@yahoo.com با ايشان تماس بگيريد.

 

 

.........................

 

 

.:: مصاحبه اختصاصی یکی از روزنامه های رسمی با بنیامین بهادری اصلی !! ::. 

 

zmgsyg.jpg

 

مصاحبه اختصاصی با بنيامين بهادری:
 
مقدمه:
 
 در روزهای عيد و حتی در این روزها عملا تريبون موسیقی وپاپ از دست لس آنجلسی ها خارج شده است. در بسياری از جاها مي توان صدا و آهنگ های بنيامين را شنيد. او با آلبومش ،يکباره
/ 16 نظر / 178 بازدید
نمایش نظرات قبلی
حسن

بازم سلام....خواستم بگم لينکتو گذاشتم.. موفق باشی

امير

گزارش با ينيامين رو خيلي خوشم اومد ..

نسرين

سلام آقا حامد اگه می شه لطف کن بجای بيوگرافی آهنگ های خوانندگان مجاز را بزار مثم محسن يگانه

aati

man 2 saat gashtam comment doonie inja ro peyda kardam 7000 metr post gozashti rahmo morovvatam ke nadari akhe

aati

aslan hala ke in tor shod webloget kheili bahale

معصومه

سلام دوست عزيز وب جالبی داری موفق باشی

يوسف

سلام ...وبلاگ جالبيه ... از طرف وبلاگ هواداران منصور ... موفق باشی

سلام

سلام آخه تو محشری از همه سری . . . . . . . . . . . . . فدات بشم من اينقدر تو استعداد داری

ali

salam.man ali keshtkar hastam va music kar mikonam.man ye seri az ahangamo rooye weblogam gozashtam ke alabate bazi az ahanga kare khodame.bebinid va goosh konid age jaleb bood mano link konid.manam shomaro link mikonam.merci

yalda

lotfan har che mitoonin az benyamin khabar bedin. man dar los angeles zendegi mikonam va hame inja asheghaneh doostesh daran. az ringtone mobilam gerefte ta cd to mashinam hamash daram behesh goosh midam. i love him soooooo much and wish him luck.